Wednesday, October 04, 2006

2000AD


Semalam selepas aku balik nengok wayang The Banquet aku selongkar buku dari bilik studio aku yang masih bersepah aku terjumpa satu majalah yang boleh agak popular jugak tapi tak ramai orang ambik tahu kerana ianya dalam format magazine. 2000AD boleh kata aku beli bila ada artwork dan story yang best. Ramai gak comic artis dari UK bermula kat sini sebelum terkenal di US. Medium/format magazine juga popular di Malaysia selain dari single publishing kecuali format komik dari Jepun. Sekarang ni aku nak cari koleksi Slaine dari artis yang tertera kat cover 2000AD ni. Harap dapat!

3 comments:

gayour said...

what the frag! i love SLAINE and fragin' LOVE all mr. bisley artwork!

Darth Maut said...

I'd been buying 2000AD since 1988.. at that time it was RM1.50 .. now it's RM15!!.. i've got Slaine:The Horned God graphic novel.. yeah Simon Bisley rocks!

Niezam said...

gayour: mee toooooo!

Darth Maut: Simon Bisley is not a rock, he is human being like us too... ha ha